Planas keliauti į Maroką savarankiškai
kilo gerokai anksčiau su draugais keliaujant Italijoje, juk labai smagu dar
vienoms atostogoms nepasibaigus pradėti planuoti kitas. Tačiau mūsų kompanija
iširo, norintys į Maroką likome tik dviese. Man atrodė, kad keliauti dviese yra
nesaugu, juk Afrika, musulmonai ir šiaip visokių baimių apie tą šalį buvau
prisiskaičiusi. Netgi viena pažįstama, gyvenanti Casablancoje, nepadėjo man apsispręsti, pasakojo keletą jai
nutikusių ne itin malonių istorijų. Bandėm ieškoti kompanijos, tačiau nesėkmingai
– nieko daugiau ši šalis nesužavėjo. Galų gale nusprendėm važiuoti dviese –
kaip bus taip bus.
Keliauti nusprendėm rudenį (2010.09.29
– 10.13), jau senokai, bet bandysiu kažką
prisiminti, nes šios kelionės prisiminimai iškyla aiškiau visų kitų vėlesnių
kelionių. Orai tokiu metų laiku turėjo būti puikūs – kaip lietuvišką vasarą
(mes dažnai mėgstam keliauti pavasarį arba rudenį – sezono pradžioje arba
pabaigoje, kai dar šilta, bet ne per karšta ir turistų srautas būna gerokai
sumažėjęs). Nors temperatūra ten labai skirtinga: prie vandenyno, kalnuose ir
dykumoje gali skirtis daugybe laipsnių. Pagal prognozes, tik lapkritį ir kovą
čia galima tikėtis kritulių. Beje, paprastai tokiu metų laiku, rugsėjo antroje pusėje iki spalio
vidurio musulmoniškuose kraštuose būna ramadanas, todėl reikėtų
pasidomėti ir vengti keliauti jo metu, nes gali kilti nenumatytų trukdžių. Tais metais ramadanas kaip tik baigėsi anksčiau, mums labai
tinkamu laiku (2010.08.11 – 09.10), tad po jo iškart ir šovėme.
Maršrutui pasirinkome važiavimą ne
pakrante, nes man pasirodė nelabai verti dėmesio Rabat ar Casablanca, o
labai norėjosi būtinai nors kampeliu pamatyti tikrąją Sacharą. Taigi, maršrutas
buvo maždaug toks: Agadir – Le Gzira –
Agadir – Essaouira – Marakech – Cascades d'Ouzoud – Ouarzazate – Ait Benhaddou
– Ouarzazate – Todra Gorge – Dades Gorge – Sachara (Merzouga) – Ifrane – Fes –
Volubilis – Moulay Idris – Meknes – Fes.
Skridom į Agadirą, kuris nevertas jokio dėmesio, bet kadangi turėjom ilgas
atostogas, norėjom porą dienų ramiai „adaptuotis“ prie naujos šalies ir jų chaoso
bei keistų musulmoniškų papročių. Nusileidus lėktuvui gavom šiokį tokį šoką.
Nors esame buvę Egipte, Tunise ir pan., bet taip savarankiškai keliauti tuose
kraštuose, žinoma, neteko. Jau oro uoste pasijautė arabų „čigoniškumas“: visi įkyriai
lenda, šaukia, vienas per kitą rėkia, siūlo savo paslaugas, žodžiu, nežinai kuo
čia tikėti, o jau temsta (nors dar tik 18.30 val.), reikia kažkaip iki
viešbučio dasikasti – nenorim traukti į naktį. Galų gale nenusiderėję sėdom į
kažkokį taksi (oro uoste ar stotyje nusiderėti nedaug šansų). Nemažą kelio
gabalą nuo oro uosto iki Agadiro sėdėdama
ant galinės sėdynės visą laiką galvojau: „ir kas mane čia nešė...“. Paskui po
truputį apsipratom su viskuo. Visgi gerai, kad turėjome porą dienų kurorte – Agadire, kuris ne taip labai skyrėsi nuo
visų kitų pasaulio kurortų, t.y. viskas gan vienodai: daug turistų, dideli viešbučiai...
nieko įdomaus, bet už tai nesijauti iš karto kaip musė išmesta iš barščių. Netgi
kainos panašios į kitų kurortų, tikimės, kad neturistinėse vietose bus gerokai
pigiau. Pirmą naktį paryčiui mus visai neromantiškai pažadino iš minareto
sklindantis įkyrus muedzino kvietimas maldai. Pagalvojau, kad jeigu šitaip kasnakt
– tai supyksiu :). Bet šiaip tai keltis visai smagu –
išsimiegojom belekiek, atsikėlėm 9 val. ryto, o Lietuvoje būtų jau 12 val. Trijų
valandų skirtumas. Mums, tikroms „pelėdoms“, tai tinka! Šiaip Agadir
yra portugalų įkurtas uostas, garsėjęs prekyba prieskoniais, datulėmis ir
auksu, o dabar – Maroko turizmo perlas. Todėl ir neįdomus 😀.
Pradžioje kelionės iki Essaouirios ir Marakecho buvome suplanavę važiuoti autobusais, nes ten turėjome nakvoti po dvi naktis, o keliauti aplink šiuos miestus nebuvome numatę – norėjom kaip reikiant juose pasižvalgyti, todėl taip atrodė daug patogiau. Maroke ir automobilių nuoma yra gana išplėtota, bet autonuoma ir benzinas nėra labai pigūs, populiaru autobusai ir taxi (tikrai nebrangu). Beje, taxi yra dvejopi: grand taxi – važiuoja į užmiestį, dažniausiai senas „mersas“ galintis vežti net 6 žmones, ir petit taxi – kiekviename mieste vienodos spalvos mažiukai mašiniukai važiuojantys tik miestukų viduje – dar pigesni. Pavažiuoti miesto ribose kainuoja vos kelis litus (nors jeigu stabdai stoties rajone ir dar su lagaminu – tada tarifas didelis). Taxi reikia priminti įjungtų skaitliuką 😀. Jeigu nuomotis automobilį, eismu skųstis tikrai negalima – jis vyksta maždaug pagal taisykles. Gal dėl to, kad mašinų nėra tiek daug kaip, tarkim, Italijoje, problemų nei su vairavimu, nei su parkingu neturėtų būti. Na gal Marakeche kiek daugiau tų „pypsinčių“, bet pvz. jeigu kam teko vairuoti automobilį Palerme (Sicilija), tai čia jau galėtų važinėti užsimerkęs 😀. Svarbiausia vairuojant visada sustoti prie „STOP“ ženklo. Leistinas greitis mieste 60 km/h, užmiestyje 100 km/h.
Iš Agadiro labai norėjau aplankyti Le Gzira paplūdimį, apie kurį buvau skaičiusi keliuose kelionių dienoraščiuose. Kadangi atstumas iki ten nuo Agadiro apie 160 km (paplūdimys yra apie 10 km nedavažiavus iki Sidi Ifni), išsinuomavom vienai dienai mašiniuką iš kažkokios vietinės agentūros. Atrodytų nieko labai jau įspūdingo toje Le Gziroje nėra, jeigu esi matęs Portugalijos pakrančių uolas ir kitur Europoje panašių vietų yra, bet šitos vandenyno ir vėjo sukurtos skulptūros – arkos turi kažką tokio užburiančio. Čia labai erdvus laukinis pliažas – plati smėlio juosta, beveik nėra žmonių, tik viena kita porelė, tokie užsihipnotizavę nuo to grožio kaip mes.... gera aura kažkokia. Kitur tokius vaizdus gali pamatyti tik iš vandenyno, reikia plaukti laiveliu, o čia gali ramiai vaikščioti pakrante tiesiog po uolomis ir gėrėtis. Tikrai rekomenduočiau nulėkti visiems.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą